2011-05-10 08:52:54

USKRS DONOSI RADOST

 

Uvijek vođeni naučenim, da je ,,učenje ljudsko djelovanje, a ne ponašanje'', učitelji razredne nastave OŠ SOKOLOVAC svojim su timskim radom i analizom uspješnosti suradnje  organizirali integracije nastavih tema i radionice uz nadolazeći blagdan USKRS.

 

Ciljje jednostavan i jasan (kako i priliči dobi učenika razredne nastave), usredotočiti se aktivnim , konstruktivnim, samoorganizirajućim, komunikativnim i samoodgovornim procesima na proces učenja ( umjesto na postignuće) i osposobljavanje učenika u izboru suradnika, literature i medija za slobodno, samostalno i odgovorno djelovanje.

Zadatak učitelja usmjeren je i u ovim danima na svakog pojedinog učenika. Dobro poznavanje sredine u kojoj škola radi i djeluje pomoć je djeci da se uključe u razvoj sposobnosti rješavanja zadataka, ali i stvaranja i održavanja odnosa s drugima i drugačijima. Djecu potičemo uz istraživanja i komunikacije na uvažavanje i toleriranje različitosti, suosjećanje, napore, humanost i ljubav prema sebi i  drugome ( i svijetu ). Učenje je to uz cjelovitost, kad nema granica među predmetima i kad su uspostavljeni  elementarni odnosi između sadržaja učenja, uvjeta učenja, oblika i uzrasta učenja.

Učitelji su organizirali nastavne situacije kojima su učenike poticali na razmišljanje i motiviranje; učenici su svakim korakom bogatili svoju praksu novim idejama i pristupom bližem i djelotvornijem dobi djece.Učenici, vođeni od početka školovanja zavole integrativno učenje, postaju sve autonomniji i kreativniji i vještiji u praktičnim primjerima i na kraju, umjesto testova i provjera, ponosni na izložbama i prezentacijama postignuća.

Dobro odabrani i pripremljeni sadržaji puni emocija, zajedništva i podjela radosti uz ljubav, put su stvaranja slobodnog izbora koji nas vodi do zajedničkog cilja. Našim integriranim danima istražili smo teme: Korizma, Uskrsni običaji, Pisanica, Kako Uskrs donosi radost?                                                                  

Učenici su uz brojne primjere svojih istraživanja prezentirali svoja postignuća.

KORIZMA - Korizmeni dani su u našem kraju oduvijek bili dani posta i odricanja. Ljudi su se nekad oblačili u crninu i tako izražavali svoju žalost. Nema veselja, pjesme, plesa, ni crkvenih zvona. Djeca su nekad šibama udarala po školskim klupama. Na Veliki petak, dan Kristove smrti, slavilo se tiho, u pokajničkoj molitvi; pilo se vino kao simbol prolivene Kristove krvi.

USKRSNI OBIČAJI – Velika subota je bila dan blagoslova kućnih ognjišta. Na sam dan Uskrsa u zoru se pale krijesovi (vuzmenke), priprema se uskrsno jelo (pogača, meso, jaja, pletenica, luk, vino) i nosi na blagoslov u crkvu. Hrana se poklanja siromašnima.

PISANICE  ili uskrsna jaja, obojana bojama prema saznanjima ,,potječu otprije 1 200 godina iz staroslavenske pradomovine''. U našem se kraju šaraju voskom i batik tehnikom. Značenje pisanica je povezano s buđenjem proljeća: sa životom, začećem, mladošću i snagom. Od vrhunskih umjetnika koji su slikali pisanice, upoznali smo Ivana Rabuzina, Edu Murtića, Ivana Lackovića Croatu, a ponosni smo i na naše ,,PODRAVSKE PISANICE''.

USKRS DONOSI  RADOST- Oplemenjeni novim saznanjima na brojnim književnim, likovnim, glazbenim i inim primjerima, pričama i istinama suradnika u nastavi, odavali smo počast prirodi, proljeću, vječnom životu i ponovnom rađanju; budili smo nadu za jedan novi život, dijelili osmjehe, lijepe riječi, sakupljali pomoć za djecu Afrike i za naše učenike koji žive tu s nama, a mi im možemo pomoći i pružiti radost.

Željeli smo svim srcem osjetiti  i prenijeti dobrotu, svjesni da će se granati u svim smjerovima ako ju dajemo od srca. I nama učiteljima i našim učenicima i njihovim obiteljima, skromni i zajednički uspjesi i primjeri suradnje pružili su nam ,, radost Uskrsa''.


Osnovna škola Sokolovac