Europski dan jezika, koji se obilježava 26. rujna, promiče bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe te potiče ljude svih dobi na učenje novih jezika. Glavni cilj je podići svijest o važnosti višejezičnosti za međukulturno razumijevanje, osobni razvoj i bolje iskorištavanje europskih prilika za rad i studij, čuvajući pritom jedinstvenu kulturnu baštinu kontinenta kojem kao zemlja pripadamo.
Ključni razlozi za obilježavanje:
- Promicanje jezične raznolikosti: Europa je dom više od 200 jezika, a ovaj dan obilježavaju svi, od službenih do manjinskih i jezika migranata;
- Poticanje višejezičnosti: inicijativa Vijeća Europe i Europske komisije motivira ljude na učenje novih jezika;
- Međukulturno razumijevanje: učenje jezika otvara vrata novim kulturama, pomaže u razumijevanju drugih naroda i premošćivanju kulturnih razlika;
- Osobni i profesionalni razvoj: jezične vještine olakšavaju rad, studij i putovanja u drugim europskim zemljama, čime se iskorištavaju globalizacijske mogućnostiž;
- Zaštita kulturne baštine: jezici su ključni dio kulturne baštine, a njihovim očuvanjem čuva se i europsko bogatstvo;
- Cjeloživotno učenje: učenje jezika je korisno u bilo kojoj životnoj dobi, bilo u formalnom obrazovanju ili izvan njega.
Obilježavanju ovog značajnog dana i naše su učiteljice dale svoj obol zajedno sa svojim učenicima. Aktivnosti koje smo uspješno zajednički realizirali bile su:
Engleski jezik
učenici 7.r učili su s nastavnicom Janjom Ivanček osnove španjolskog jezika, a u prezentaciju jezičnih sadržaja bila je uključena učenica Melani Matučec Bratić.
Njemački jezik
učenici 6. razreda su s nastavnicom Ivanom Mihoci na kreativan način obilježili europsku jezičnu raznolikost. U veselom karaoke izdanju pjevali su popularne pjesme na različitim europskim jezicima – od njemačkog i francuskog, do talijanskog, španjolskog, portugalskog i mađarskog. Osim glazbene zabave, okušali su se i u pisanju kratkih sastavaka na europantu – zabavnom izmišljenom jeziku koji kombinira riječi iz više europskih jezika. Sat je bio pun smijeha, glazbe i kreativnosti – pravi primjer kako učenje jezika može biti zabavno i inspirativno!
Učenici 8. i 5.a razreda rješavali su uz vođenje nastavnice Nataše Petrović kviz o europskim jezicima te su pokazali zavidnu razinu znanja. Osim kviza učenici su mogli pokazati što znaju o nekom europskom jeziku te su pojedinci ostale učenike poučavali osnovnim komunikacijskim obrascima odabranog jezika. Bilo je raznoliko, veselo i poučno.
Hrvatski jezik
Učenici 6. a razreda izrađivali su s nastavnicom Biljanom Novosel Gvozden emotikone. Određene emocije izrazili su slikom i riječima na portugalskom jeziku. Igrali su jezični kviz znanja o državama i jezicima.
Učenici 8.b razreda su s nastavnicom Leilom Zainul učili o utjecajima europskih jezika na naš materinji jezik. Najprije su naučili razlikovati pojmove: tuđica, posuđenica, usvojenica i internacionalizam, zatim su usvojili neke primjere koje su potom razvrstali i poredali po abecednom redu te su naposljetku, radeći u paru, istražili njihovo podrijetlo i značenje te su na taj način stvorili mali uporabni rječnik tuđica.
Ovakvi nastavni satovi su posebno dragocjeni jer učenici kroz igru i zabavu brzo i lako usvajaju nova znanja koja im zbog ugodne radne atmosfere, a za njihovu dobrobit, ostaju u trajnom sjećanju.